TonInk.cz
Zde najdete podrobné informace týkající se uplatnění případné reklamace zboží zakoupeného v našem internetovém obchodě TonInk.cz. Veškeré vaše reklamace můžete uplatnit i elektronicky.
- Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád je zpracován v souladu s ustanoveními Obchodního zákoníku a vztahuje se na zboží zakoupené v internetovém obchodu TonInk.cz, u kterého zákazník uplatnil reklamaci v záruční době. Při prodeji obdrží zákazník daňový doklad na toto zboží a dodací list. Objednáním zboží zákazník zboží přejímá a zároveň potvrzuje svůj souhlas se záručními podmínkami. - Záruční podmínky
- Délka záruky
Jedná se o lhůtu stanovenou platnými právními předpisy. Výrobce může poskytovat na své výrobky záruku delší, než stanoví tyto předpisy. U každého zboží je záruční lhůta uvedena na dodacím nebo záručním listu. Záruční doba začíná plynout ode dne vystavení tohoto dokladu. V případě, že byl výrobek v záruční opravě, jeho záruční doba se prodlužuje o čas, po který byl v této opravně. U některých produktů se může stát, že je poskytována různá záruka podle toho, zda je vztah obchodní uzavřen podle Občanského zákoníku (vztah TonInk.cz -> soukromá osoba nepodnikatel) nebo podle Obchodního zákoníku (vztah TonInk.cz -> firemní zákazník).
Je-li předmětem plnění software, záruka prodávajícího se vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost médií nebo přístupnost instalačního souboru na serveru, jde-li o elektronickou licenci (ESD). Okamžikem odstranění ochranných prvků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.) nebo zpřístupněním licenčního čísla v případě elektronických licencí nelze předmět plnění vrátit prodávajícímu. Kupující se stává oprávněným licenčním uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání nositele autorských práv, resp. výrobce software. Prodávající neodpovídá za správnou funkci softwarových produktů (dále též SW), ani tzv. DEMO produktů a zkušebních verzí. Obsah záruky poskytované nositelem autorských práv se řídí licenčním ujednáním k software, které je součástí softwarového produktu. Záruka na softwarové produkty Microsoft je poskytovatelem omezena na 90 dnů od data prodeje ve smyslu licenční smlouvy Microsoft a obdobně je to i u jiných výrobců software. Záruka se nevztahuje na případy nefunkčnosti způsobené změnami nastavení. Změnou nastavení se rozumí jakákoliv změna systémových nastavení, instalace jiného nebo dodatečného softwarového produktu, případně instalace ovladačů. - Uplatnění záruky
Jednotliví výrobci zboží prodávaného v internetovém obchodě TonInk.cz svěřili záruční opravy na základě smluv a licencí autorizovaným servisním střediskům. Zákazník tak má možnost zvolit si autorizované středisko, které mu vyhovuje (např. z důvodu blízké vzdálenosti od jeho místa bydliště) a v něm uplatnit reklamaci. Seznam středisek spolupracujících s daným výrobcem a jejich adresy jsou z pravidla uvedeny jako příloha záručního listu a také v popisu výrobků na stránkách internetového obchodu TonInk.cz. (Jeden servis má většinou licence na opravy výrobků několika různých značek.) Zákazník také může požádat prodávajícího o informace o servisech, na které se může se svou reklamací obrátit. Uplatněním reklamace v autorizovaném servisním středisku v okolí bydliště zákazníka může být vyřízení reklamace výrazně urychleno.
Kromě toho se může zákazník obrátit s reklamací přímo na prodejce elektronicky nebo dopisem odeslaným poštou na jeho adresu. - Zánik záruky
Nárok na uplatnění záruky může zaniknout, jestli:- výrobek byl poškozen při přepravě (Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu je třeba ihned řešit s dopravcem. Zákazník není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a měl by o zjištěném poškození neprodleně informovat prodejce.)
- byly porušené ochranné pečetě a nálepky nacházející se na výrobku nebo bylo zpřístupněno licenční číslo (např. na dodacím listě nebo licenčním certifikátu)
- výrobek byl poškozen neodbornou instalací nebo zacházením
- výrobek byl používán v podmínkách, které neodpovídaly parametrům a požadavkům uvedeným výrobcem
- výrobek byl poškozen působením živlů
- výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými výrobcem
- výrobek byl poškozen v důsledku zapojení do sítě, která neodpovídá příslušné ČSN
- Délka záruky
- Povinnosti prodávajícího
Prodávající je povinen vyřídit reklamaci zboží zakoupeného v internetovém obchodě TonInk.cz, včetně odstranění vady, bez zbytečného odkladu, nejpozději však v zákonem stanovené lhůtě do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Toto ustanovení platí, pokud se prodávající a zákazník nedohodnou jinak. - Práva a povinnosti zákazníka
- Než zákazník převezme zboží zakoupené v internetovém obchodě TonInk.cz, má právo si je ve vlastním zájmu dobře prohlédnout a o případných prohlídkou zjištěných závadách neprodleně informovat prodejce a dopravce, který výrobek přivezl. Obvykle s dopravcem sepíše též záznam o poškození zásilky.
- Zákazník má právo odmítnout převzít zboží s poškozeným obalem nebo s jinými zjevnými známkami poškození.
- Zákazník (odběratel) je povinen neprodleně, nejpozději však do 72 hodin od dodání a převzetí zboží, informovat prodejce (obchodníka, který vyhotovil fakturu) o jakýchkoliv rozdílech mezi dodacím listem a skutečně dodaným zbožím (v druhu nebo množství) a o případných jiných chybách v dodacím listu nebo faktuře. V opačném případě může dojít k tomu, že pozdější reklamace nebude prodejcem uznána.
- Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem 1. října 2007. Provozovatel internetového obchodu TonInk.cz si vyhrazuje právo změny tohoto řádu.